Zeg roodkapje...

donderdag 16 februari 2012

waar ga je heen, zo alleen, zo alleen ...


ik ga naar grootmoe koekjes brengen


in het bos, in het bos,


ik ga naar grootmoe....


dju toch... nu zijn mijn schoenen al vuil!

Na het succes van blauwkapje moest de jongste niet lang nadenken over de carnavalsoutfit van dit jaar, dus fabriceerde ik een tweede kapje, naar hetzelfde patroon.  Een hele week huppelt ze al door 't huis en zingt ze dit liedje.  Maar 't is wel een eigenwijs geval dat roodkapje, haar eisen waren duidelijk: gééén bolletjes of belletjes eraan, géén leuke voering aan de binnenkant, zo weinig mogelijk tierelantijntjes. Met veel moeite heb ik toch nog een blauw bieslintje en bloemetjes op het strikje verkocht gekregen.




17 opmerkingen:

  1. Zalig! Mijn roodkapje zag er in volledig ornaat ongeveer hetzelfde uit. Ze was meteen dé bezienswaardigheid van de hele speelplaats.
    Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, het verhaaltje komt écht tot leven.
    Een prachtigere outfit kan gewoon niet.
    Dit is ze echt: ROODKAPJE !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof tof en vooral ook heel mooi ! Roodkapje is precies wel in !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. het schortje vind ik zelf ook de max, ik kocht een stapel van wel 10 schortjes op de rommelmarkt en betaalde een halve euro voor alles, dit vind ik het mooiste uit de stapel!

      Verwijderen
  5. Mooi! En ik moest lachen met de modder aan de schoenen! Hier geen carnaval tot in juni of juli, helemaal verkeerd...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dju toch; nu zijn mn schoenen vuil...LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Ik ben ook fan van het schortje!
    Ik had een roodkapje in een iets kleiner formaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh super zeg! En helemaal in mijn straatje! Hier in het hoge noorde geen carnaval maar ik geniet via alle zuidelijke blogs toch een beetje mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat lintje aan haar hals is precies eentje uit de oude doos, ik heb er ook een aantal vergelijkbare, geweldig vind ik die!
    En roodkapje blijft de max, ik heb er al veel zien passeren maar deze lijkt het meest echt of toch hoe ik het zie :0)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lintje is inderdaad al oud, ook een rommelmarktvondst.

      Verwijderen