Stem

vrijdag 10 februari 2012


Na een plekje in de slaapkamer 
heeft de multi-stem van Orla Kiely
ook een plekje in mijn boekenkast veroverd,
ik vind dat toch zo'n schone print!

Kijk
Voorheen zagen de houten tijdschriftenbakjes
waar ik mijn patroontjes in bewaar er zo uit:



en nu zo:


véél beter niet?

Ik waagde het uiteindelijk toch om de schaar in dat mooie papiertje te zetten dat hier al zo lang lag. 
Wil je zelf ook een saaie tijdschriftenbak  pimpen met papier? Dat doe je zo:
Teken de 2 zijkanten van je bak apart op het papier en voeg dan ongeveer 2 cm toe bij alle zijden. Knip uit en kleef het met spuitlijm of boekbinderslijm op de zijkant van de bak, de 2cm-randjes sla je naar de binnenkant, onderkant of  rugkant en kleef je ook goed vast, dat doe je ook voor de andere zijkant. Teken de rugkanten (voor en achter) af op een stukje karton. Bekleed die 2 stukjes karton met papier door ook weer de rug af te tekenen en 2 cm toe te voegen en alles vast te kleven. De randjes en hoekjes goed omvouwen en vastkleven. Als je een gat in je bak hebt en je wil dat ook in je papier dan moet je het gat precies op je karton aftekenen en uitsnijden nadat alles goed is gedroogd. Kleef dan het karton tegen de rug, doe dat ook aan de andere kant zo, en klaar!

8 opmerkingen:

  1. Bestaat dat in behang? Dat vraag ik me al lang af. Want ik ben er ook helemaal weg van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, dat bestaat, een vriendin van me heeft een muurtje in haar living ermee behangen. Het is alleen niet zo makkelijk te vinden heb ik begrepen. In Londen is er een winkel van Orla Kiely waar je het kan kopen, misschien kan je het ook wel online bestellen... ? Voor de tijdschriftenbakken gebruikte ik het inpakpapier, ik kocht het ooit in Duitsland.

      Verwijderen
    2. Hm, binnenkort een weekendje Berlijn, ik hou mijn ogen open!

      Verwijderen
    3. Misschien bij Delabru in de Rochstrasse? Online kan je het behangpapier ook bestellen via de website van orka kiely.

      Verwijderen
  2. Die zien er inderdaad een stuk beter uit. Je wordt er meteen vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, zo mooi zeg! Meteen een heel ander zicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. schoon zeg en eenvoudig lijkt me, juist het vinden van het papier lijkt me niet simpel ;)

    BeantwoordenVerwijderen