Speel goed! (leg godt)

zondag 10 juni 2012

Het leukste speelgoed? Daarover zijn we het hier roerend eens: Lego. De zoon is absolute krak in het lego bouwen, hij bouwt zonder verpinken wat in zijn hoofd zit, plannetjes heeft hij daar niet voor nodig. Een hele stad uitgerust met winkels, kantoorgebouwen, politiekantoor, ziekenhuis maar ook basketbalpleintjes, voetbalwedstrijden en het jaarlijkse zomerfestival staat stof te vangen op zijn kamer. (dat laatste is ook meteen het enige minpunt van de gekleurde blokjes). De Jongste is dan eerder een adept van de meisjes-lego-varianten, maar al bij al blijft iedereen de gewone blokjes nog het leukst vinden. 
Ik grabbelde eens in hun speelgoedkist en speelde vandaag ook met de blokjes:



Nu heb ik een paar knalgele lego-oorbellen.


en een hele rits oor-legoblokjes,
waarvan ik een paar groene en oranje via deze pagina weggeef


 en dat is nu het plezante zie, je kan van alles bouwen in uw oorlellen.



Ondertussen maakte Zoon dit voor me,
een idee dat we hier tegenkwamen.
Meer lego-inspiratie via pinterest natuurlijk!

20 opmerkingen:

  1. soms vind ik het jammer dat ik geen gaatjes in mijn oren heb
    nu bijvoorbeeld...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAUW, dat is super tof zeg. hier ook fan van lego.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die naaimachine is geweldig! Kan die ook in uw oor? (Foto!!) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij krijg ik daar dan uitgerokken "kottekes" van...

      Verwijderen
    2. Zou dat ook geen trainbare spiergroep zijn? ;-)

      Verwijderen
    3. Ik begin sebiet te oefenen sè!

      Verwijderen
  4. Die ronde zijn de max, euh, ze zijn allemaal rond :0)
    Ik bedoel de oranje, groene, en witte blokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo tof! Hier wonen ook grote lego-fans. Zal eens proberen wat blokjes uit hun collectie af te troggelen. Voor het geval dat het me niet lukt waag ik alvast m'n kans op je facebook-pagina!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oooh, hier woont ook een grote legofan! Hij is 24, wil zijn zakken legoblokjes niet weggeven en speelt er 2-3 keer per jaar nog eens mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo zalig! Kei plezant gedaan... heb da ook al eens geprobeerd van de koppekes maar die van u zien er mooier uit!!! Djuu NOT like Facebook dus helaas pindakaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och, zo tof! Hier voorlopig alleen nog maar Duploblokken... Dat werkt zo goed niet vrees ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien wat groot om in uw oren te hangen. Kunt ge daar niks anders mee doen? Onder uw voeten binden om door de plassen te stappen of zo?

      Verwijderen
  9. Oh geweldig dat lego naaimachine! Super! De kopjesoorbellen vind ik erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tof zeg!!! Mooi gemaakt! En dat naaimachien is super!!
    Ondertussen heb ik uw feesboek-pagina ontdekt; ik heb er ook 1 btw :-)
    Jammer dat mijn oren enkel goud verdragen; zelfs nikkel-vrij is te gevoelig voor mij (dure smaak van mijn oren, hè ;-))

    BeantwoordenVerwijderen