Vale!

zaterdag 30 juni 2012


Ook voor Dochter zwaaiden de schooldeuren toe voor twee maanden, zij besloot zelf aan de slag te gaan om haar klastitularis, leraar Latijn van het eerste middelbaar te bedanken. De lievelingskleur van Mijnheer is paars en dat is niet het enige met keizerlijke allures - zijn afkorting JC is ook treffend! Daar wilde ze persé wat mee aanvangen en ze stikte helemaal zelf een persoonlijk ritstasje voor de man in elkaar!


Ze schreef nog snel voor we naar de rapportuitreiking vertrokken een kaartje om erbij te stoppen dat begon met "ave" en Zoon (die ondertussen zijn 4de jaar achter de kiezen heeft) fluisterde zijn zus snel in dat ze moest ondertekenen met "vale". Pas in de gang van de school vroeg ze zich af of het echt wel zou betekenen wat haar broer had beweerd. Waarop ik repliceerde dat ik dat vroeger bij mijn broers toch echt wel even had gecheckt voor ik het aan mijn leerkracht zou overhandigen. We begonnen haar allemaal spontaan te plagen en gniffelend te raden: misschien had ze wel ondertekend met "dag idioot - of "blij dat ik van u af ben" of zo! Schuifelend op haar stoel en ondertussen toch een beetje onzeker overhandigde ze haar cadeautje aan Mijnheer!


Gelukkig was hij helemaal in de wolken met het cadeau en niet beledigd door de afscheidsgroet!

12 opmerkingen:

  1. Moh, de max! Ik kan geloven dat hij dat een geslaagd cadeau vond! Dat Latijn heb ik wel al even achter de rug, maar nu ik dit zo zie en lees, komt die fijne tijd weer even helemaal terug :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Dat is lief van haar :) En mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo lief! O, die tijd van de Latijnse lessen, leuke herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel tof! Dat komt niet vaak voor denk ik, zo'n cadeautjes in 't secundair? Of tegenwoordig wel? Geniet van jullie vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh toch wel hoor, maar voor de klastitularis of een heel bijzondere vakleerkracht. Ik krijg regelmatig een bloemetje of boekenbon of zo, soms zelfs een mooi zelfgemaakt herinneringenboekje van de hele klas. Mijn leerlingen van dit jaar gaven me het meest gewaagde cadeau ooit, want ze legden samen voor een aankoopbon voor een lingeriewinkel.

      Verwijderen
  5. knap gedaan van de dochter!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik zou als leraar ook helemaal in de wolken zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn leraar latijn was ook helemaal weg van paars! Hij verbeterde alleen met paars en ging klagen op het secretariaat wanneer het paarse krijt op was. Ik moest even denken op over zijn initialen, ik dacht even dat het om dezelfde ging. Grappig, en mooi kadootje!

    BeantwoordenVerwijderen