Twee bollekes

maandag 10 januari 2011


Onder het motto: waarom makkelijk als moeilijk ook kan
waagde ik me aan een patroontje uit de knipmode.
Twee bollekes? Kom, kom, dat kan toch niet zo moeilijk zijn.
Ik had nog een schoon groen stofke liggen
 en zag het al helemaal voor me,
het zou zo'n toffe klokrok worden.
De uitleg in dat boekske leek wel Chinees,
ik snapte er niks van, maar dat kon de pret niet bederven
er stonden immers nog 2 tekeningskes bij.
Ik vloog er vol goede moed in,
knipte en stikte dat de stukken ervan afvlogen,
maakte zowat alle fouten die ik maar kon maken
Maar met veel wijze raad van links (de buurvrouw)
en rechts (de moeder)
werd het toch nog de rok die ik wilde,
bovenaan strak, wijd onderaan
met verschillende stroken, "blinde" rits, tailleband én knopsgat,
alles erop en eraan!
Hij past zelfs!
En... wat hebben we vandaag geleerd?
dat twee bollekes misschien toch nog wat hoog gegrepen is,
dat je best twee lostorners huis hebt,
één is altijd verloren als je'm nodig hebt
dat een sierstiksel bovenop toch wel schoner is (als het recht is tenminste)
dat het altijd nog wel te redden valt,
dat ik "nog véél moet leren" (dixit ons moeder)
dat als die knipmode lukt, 
zo'n Japans patronenboekske ook geen probleem mag zijn
(ik snap er waarschijnlijk evenveel van)
dat de aanhouder wint..
maar dat ik de volgende keer toch een simpel A-lijntje kies...

7 opmerkingen:

  1. Het is toch een schoontje. En ik vind de uitleg in de knipmode ook niet altijd gemakkelijk zenne. Ik probeer het dikwijls op mijn eigen manier, zonder uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor! En inderdaad, de uitleg in die boekskes is er meestal eentje van 'en steek het nu gewoon in elkaar...', vind ik toch. Gewoon gevoel en tekeningen volgen dan maar....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb onlangs deze rok gemaakt : http://www.burdastyle.de/burda-style/hauptkollektion/glockenrock_pid_1_1977.html (zie ook foto's op mijn blog)
    Ik denk dat die gemakkelijker is dan jouw patroon. Het draagt ook super gemakkelijk! Mss moet je die ook eens proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik doe het ook steeds op mijn manier ipv de uitleg te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Je Supoze: ja ik had ze al gezien op jouw blog en die van Polkadotjes, terwijl ik nog vollen bak aan het zwoegen was op dit exemplaar. Ik dacht toen ook al hetzelfde: misschien dat de volgende keer eens proberen, ziet er makkelijker uit. Over het resultaat ben ik toch wel tevreden, ook dit rokje zit superlekker. Ik vind trouwens jullie rokjes ook prachtig!! Vooral dat Floral Drops exemplaar van Polkadotjes is de max! Zo'n tof stofke!
    @de rest: aré vooruit, ik dacht al dat ik niet de enige was met een eigenzinnige methode.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou hij ziet er in ieder geval prachtig uit!!!
    Ja idd ik heb ook al eens een poging gedaan waar makkelijk bij stond...nou tja je voelt je dan wel erg dom als het niet lukt...ik pluk gewoon de stap voor stap beschrijvingen van het internet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. idd uw goesting doen, die boekjes hebben niet altijd gelijk. Ik vind het een zeer leuk resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen