Arme schaapjes

vrijdag 14 januari 2011


Een dik jaar geleden kieperde
ik alle plasticine de vuilbak in
en schonk ik alle accesoires
met een brede glimlach weg aan iemand anders.
Voila, opgeruimd staat netjes,
arme schaapjes van kinderen,
want ze zijn dol op boetseren.
Maar ik was stiekem toch blij,
want ik heb het niet zo voor plasticine...


Gisteren ontdekten we een waardige opvolger
we bakten cupcakes en daarna
knutselden, metselden, rolden en
boetseerden de meisjes en ik 
deze schaapjes en sterretjes
met suikerpasta.

Het idee voor de schapen haalden we
uit dit boek van de taartenfee
Het ene schaap was al wat knapper dan het andere,
er waren ook heel wat arme schaapjes in de kudde
die scheel keken, of ingevallen wangetjes hadden
Net echt!
Het was dolle pret,
én we maakten mooie en lekkere taartjes,
waarmee de Jongste op school haar vriendjes kon tracteren.

7 opmerkingen:

  1. Daar zou ik ook mee willen tracteren, leuke kudde schaapje en fleurige sterretjes. Creatief op alle vlaken en nog even doorgeven aan de kids die later leuke verhaaltjes zullen hebben over samen dingen doen, en dat is misschien wel het mooiste verjaardagcadeau ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooh echt super schattig die (schele) schaapjes! Ik ga meteen even kijken in dat boek!
    Fijn weekend!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke en schattige traktatie. Alleen wel veel werk. Ben je vast wel even mee bezig geweest.. Maar het resultaat mag er dan ook wezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Floortje, we waren er wel eventjes "zoet" mee maar we hadden niet het idee dat we aan het werk waren, we waren aan het knutselen, het is echt tof om samen met de kinderen te doen! De schaapjes duurden het langst, de sterretjes waren zo klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het lijkt wel een walt disney filmpje bij jullie, zo moooii........., liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen