Shortjesfabriek

donderdag 16 juni 2016






In de zomer blijven de joggingbroeken wat vaker in de kast en plukken de dochters shortjes van hun planken. Hoe comfortabeler, hoe liever. Tijd voor een stapeltje all-round shortjes: om in te slapen, te hangen, te studeren bij warm weer, om onder een rokje aan te trekken of om in te sporten. Ik dook dus in mijn doos met restjes. Daar vond ik nog wat lapjes tricot en dunne sweaterstof. In de "recykleerkast" lagen nog wat T-shirts - die werden verknipt om een shortje te worden. Deze broekjes zitten zo in elkaar en passen perfect, ze rolden dan ook vlotjes van de band. 7 stuks, ik heb me net kunnen inhouden om de dagen van de week erop te flocken.



Stof: resten van vorige naaiprojecten en 2 T-shirts
gratis shortjespatroon: Me and sew

24 opmerkingen:

  1. Haha, gelukkig maar dat je je kon inhouden :-) Daar zitten een paar stofjes bij die ik ook in mijn fabriek heb. Ik had niet direct shortjes in gedachten, maar nu ga ik er toch eens opnieuw over nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meteen een goede voorraad. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ga ik hier niet tonen aan de dochters. En de dagen van de week was wel origineel geweest ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh waauw, die moet ik eens tonen aan de dochters. Schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ideaal gerief voor jonge meiden ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vorige week in de fitness bedacht ik dat mijn shortje toch dringend aan vervanging toe is. Ik twijfelde over zelfmaak, maar jij trekt mij over de streep!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vooruit Eva, gij hebt daar inderdaad de billen voor!

      Verwijderen
  7. Reacties
    1. Inderdaad, ik wring die van mij er voorlopig ook niet in!

      Verwijderen
  8. Heel tof gedaan!! Zien er leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow gaaf! En ook leuk voor op de camping met gewoon een hemdje of shirtje..mag best gezien worden, deze trendy broekjes :) Ga gauw ook eens bij het patroon neuzen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. a jammer..zie nu dat t maatje s is..daar past mijn dame nog niet in :(

      Verwijderen
  10. Waaauw!! Nu alleen nog het zonnetje en de dochters zijn helemaal voorzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooh die zwart wit is mijn favoriet ! Superleuke shortjes !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook de favoriet van Jongste, ze doet m niet meer uit.

      Verwijderen
  12. Geweldig. Die gaan niet vaak in de kast liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. whaah die zijn leuk ... patroontje ga ik ook eens opzoeken voor onze dochter

    BeantwoordenVerwijderen