Zeilshort

donderdag 18 augustus 2016



Wie hier volgt, zag al dat Zoon ging zeilen. Het werd zijn grote zomeravontuur tjokvol leuke ontmoetingen en belevenissen. Voor de eerste keer in zijn leven hees hij de zeilen en koos hij het ruime sop, meteen de Atlantische Oceaan op. Na de festiviteiten in Antwerpen ging hij aan boord van De Rupel en racete hij mee naar Lissabon. Onderweg deed hij allerlei dingen voor het eerst: zeilen met alles erop en eraan; eens écht zeeziek worden; walvissen en dolfijnen bekijken op zee; zwemmen in de oceaan zonder kust in zicht; 10 dagen lang samenleven met 12 mensen op een wel erg klein plekje; verbroederen met de Denen ...


Als  kers op de taart - of beter als "vlag in de mast" - werd die jongensdroom "een echte piraat worden" ook eindelijk waarheid. Samen met een partner-in-crime stal hij de pot choco en hield die buiten boord. Een misdrijf in internationale wateren is een noodzakelijke voorwaarde voor échte piraterij (de boot is nog Belgisch grondgebied). Zoals het echte piraten betaamt werd de schat minutieus verstopt en een schatkaart getekend voor de choco-verslaafde medezeilers. Check! Zijn "bucketlist" is alweer een flink stuk korter en wordt alweer aangevuld met nieuwe plannen.



Op mijn zomers naailijstje stond een comfortabele zeilshort voor aan boord. Net op tijd vond ik stof en keurde Zoon het patroon van de Tommyshort goed. Maar op dat moment verscheen de zon en kreeg ik de zomerkriebels. Plots had ik wat beters te doen dan achter mijn naaimachine te kruipen. Ik checkte, na het obligate geprutst met de zeilringen, het vakje zeilshort uiteindelijk veel te laat (lees: na het grote zeilavontuur) af. Toch zijn we tevreden. De broek blijkt ook een perfecte huis-tuin-strand-zomershort en doet op dit moment vooral dienst als "studeershort". Nu maar duimen dat die enkele  herexamens ook met vlag en wimpel uit dat andere lijstje gezwaaid kunnen worden.




dubbelzijdige sweaterstof: Misses Needle Turnhout
Patroon: Tommy short - La Maison Victor - juli, augustus 2016

9 opmerkingen:

  1. Wat een avontuur is dat geweest! Vanop de oever zagen we de boten vertrekken en ik herinnerde me die blogpost. We hebben hard gezwaaid naar elk schip dat we zagen.
    Die short vind ik ook super! Succes voor de student!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! De short is dus voor vanalles goed!
    Wat een avontuur!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me alleen maar inbeelden dat dat zeilavontuur superleuk was. Genieten, vrijheid, alles wat een jongeman van die leeftijd nodig heeft. Wens hem nog veel succes met de examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O. Wat geweldig. Zeilen en o zo een mooie short. Ziet er ook lekker makkelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik duim alvast mee voor vlag-en-wimpel.
    Stiekem ben ik wat jaloers op hem, het lijkt me zo'n geweldige ervaring op die leeftijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er een zalige short uit, en vooral een zalig avontuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik volgde nieuwsgierig het grote avontuur, echt geweldig dat hij dat aandurfde! Toitoi voor de komende weken, in zo'n comfortabele outfit komt dat vast goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt als een geweldig avontuur!!

    En die short is super geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen