Hertachtig

woensdag 2 mei 2012


De aandachtige lezers van deze blog hadden het al lang door: ik heb iets met hertjes, bambi, reeën, kortom - alle hertachtigen. Hoe dat zo komt? Wel simpel eigenlijk want hert  =  vakantie! Uren tijd hebben om op je buik in 't gras te liggen, turend door een verrekijker, tot je helemaal onder de bulten staat van de muggenbeten maar ondertussen wel moederhert met haar jong uitgebreid kunnen bespieden.


Of om  door de bossen en velden te banjeren, geen hond - kat of menselijk wezen tegen het lijf te lopen maar wel hertjes spotten in de verte en een stuk gewei vinden in het bos, of een versgeschoten, in stukken gereten ree vinden (ik krijg nog een krop in de keel nu ik eraan denk) en met tranen in de ogen toch nog het hoofd in een zak stoppen - om het daarna compleet te laten kaalvreten door de maden. Een trofee (ondertussen spic en span) die overigens nog steeds het vakantiehuisje siert,  ja met van die zaken houden wij ons onder andere tijdens onze vakanties bezig.


Toen ik lang geleden dit hertenstofje van Kokka op de kop tikte, wist ik ook al meteen dat het "ooit" een zomerrokje voor mezelf zou worden - ééntje helemaal zoals het gekochte lievelingsexemplaar dat in de zomer amper de kans krijgt om de weg naar de kleerkast volledig af te leggen.


Ik hertekende voor de zoveelste keer mijn eigen rokjespatroon tot een rokje met een 3-knopenpat in het midden en ben helemaal content met mijn nieuwe zomerrok!  En als u me nu wil excuseren... ik ga nog wat dromen van vakantie - van veel tijd en van plekjes waar ik mijn "hert" heb verloren...


kapstok: oude bruine van de rommelmarkt, herschilderd in zonnig geel
stof: Kokka - blue deer oxford (vermiljoen)
roze ruitjes - beleg:- tafelkleed rommelmarkt
vintage knoopjes: uit moekes knopenverzameling
patroon : zelf getekend

28 opmerkingen:

  1. O jee, dit is zó mooi! De hertjes en het roze, het matcht echt perfect. Mag ik jaloers zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, zo schoon!! En volgens eigen patroon, wauw zeg!! Ik ben ook helemaal weg van het beleg, zo'n romantisch stofje, ideaal als beleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat roze binnenin is een ontzettend leuk detail! Heel knap rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel knap en dan nog zelf dat patroontje getekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. keischoon en wat een perfecte combinatie van alles, vooral dat tapijt met de hertjes is zalig! Creatief brein zen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tapijt? Ik zal precies toch eens moeten ophouden om mijn rokskes op de vloer te leggen om te fotograferen... (ik vind onze parket alleen wel ne geslaagde achtergrond)

      Verwijderen
  6. oooh die hertjes, k heb spijt dat dit nergens meer te vinden is!!!
    super schoon rokske!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ben zoooooo verliefd op da stofke! ma vind ze nergens meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi geworden! Zo'n knopenrokje komt hier toch ook op het verlanglijstje. 't Is eens wat anders en zeker als ge zo'n schoon knopen kunt gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh zo mooi ! Hopelijk wordt dat straks dubbel genieten tijdens de vakantie !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Ik kan het goed geloven dat het eentje wordt dat de binnenkant van de kleerkast niet veel zal zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de eerlijkheid gebiedt me toe te geven dat dat deels ook door mijn luiigheid veroorzaakt wordt (de bakken met gestreken gerief geraken niet altijd even vlot in de kleerkast, er wordt hier wel vaker rechtstreeks uit de mand "gevist"

      Verwijderen
  11. Heel mooi! Dat bambistofje is toch zooo schoon en zeker met dat roze!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier loopt er ook zo een rokje rond (in een kleinere versie dan wel)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Griezelig verhaal, dat van het hertenkopje... Maar wel een héél mooi rokje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel leuk rokje
    bambi was bij mijn eerste tekenfilm die ik in de cinema zag, en heb toen heel de zaal doen wenen toen ikzelf al wenend vroeg: is die mama nu dood? dus ja bambi's het blijft gevoelig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauwie,wat ontzettend GAAF!!! Wat leuk als je zo handig bent!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuk dat je op mijn blog kwam!
    een heerlijk zomerrokje! nu moest de zomer maar eens komen ...
    (en wat die paardenbloemenjam betreft: ik verwerk de bloemetjes - zonder stelen - in hun geheel en filter alles door een doek)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. he,waarom ben ik je nog niet eerder tegengekomen??
    Wat ben je leuk ;)
    Welkom op mijn blog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier ook zo'n bambifan :-) En wauw, jij tekent zelf patronen? Respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Reacties
    1. Elanden spotten in Noorwegen: Dat was ik nog vergeten! Lijkt me de max om een fruitetend exemplaar in huis te hebben!

      Verwijderen