Hanging garden

zaterdag 21 april 2012


In de tuin is het nog eventjes wachten voor we de kruidenbosjes kunnen kaalplukken, maar ik wil de lente op mijn bord en wel nu! Hoog tijd voor een hangende kruidentuin in mijn keuken met: kervel, bieslook, peterselie, thijm, basilicum, munt en een plantje Stevia - van de twee laatste plukken en snoepen de kinderen in het voorbijlopen, van het voorlaatste krijg ik dan weer niet genoeg. 
De retro-organiser kocht ik lang geleden in de kringwinkel en deed al goed dienst - hij hield voorheen pampers, sokken, ondergoed en nu dus kruiden bij.

14 opmerkingen:

  1. keigrappig, ik heb net iets gelijksoortigs gepind maar voor buiten maar blijkbaar even ideaal binnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wauw, zo weelderig! Hier gaat het echt zooooo traag vooruit. Stomme zon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb ze dan ook gewoon gekocht Kelly, de kweeksels zijn ook nog allemaal zéér petieterig wegens te weinig zonlicht.

      Verwijderen
  3. Super!
    En die stevia, heb jij dat al vaak gebruikt in je eten? Valt dat mee om mee te werken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb al wel eens de stevia-suiker kant en klaar gekocht, het steviaplantje is een nieuwe aanwinst, wordt van de week uitgetest, het is wel ongelooflijk zoet spul!

      Verwijderen
  4. Super idee om alles zo handig bij de hand te hebben!
    Maar wat ik me afvroeg: lekt dat niet bij het water geven?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ze hangen in de keuken, ik haal de potjes eruit om water te geven, dan laat ik ze uitlekken voor ik ze er terug instop.

      Verwijderen
  5. Echt een super geweldig leuk idee! En schoon die kleurtjes! En dat zal ook wel lekker geuren! Ik ben benieuwd hoe je de Stevia gaat gebruiken en wat het resultaat dan zal zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een geweldig idee. Zeker eentje om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ferm.
    Ik heb ene plant die ik wegens gat in pot uit zijn omhulsel moet halen en laten uitlekken op het aanrecht en zelfs dat is mij al te veel werk. Hij moet er al heel verpieterd bij staan vooraleer...
    Zelf heb ik de kruiden in de tuin op een rek gekieperd in de regen. Nu hopen dat de naaktslakken dat rek het klimmen niet waard vinden.

    BeantwoordenVerwijderen