Lecce

woensdag 6 april 2011


Het was hier eventjes stil
de reden was een fantastische week,
die ik doorbracht in
de hak van Italiƫ
het barokke stadje,
Lecce


samen met enkele
van mijn meest coole collega's
en leerlingen.
werkte ik er hard,
aan onze internationale projecten
en contacten.
Maar er was ook nog genoeg tijd
voor onvergetelijke avonturen.


we dronken de lekkerste
capuccino's en espresso's ooit
in italiaanse bars

 

met de heerlijkste koekjes erbij
o.a bij Pati Davide
 Via dei fideli 12/14


we huurden hier in het centrum
van Lecce  (via Vittorio Emmanuelle II nr 14)
een vespa ,
voelden de wind in onze haren
en we ontdekten
de stad en omgeving
op zn italiaans!



We hadden een geweldige
avond in de road 66
(via dei Perroni 8)
waar we de gasten van dit italiaanse
indie-rock bandje
"Incantevole Euforia"
voor de nodige ambiance zorgden



We ontdekten de kustlijn van Salento
genoten van de vergezichten,
van het azuurblauwe water
de kliffen en
de zon op ons gezicht.

we wandelden rond
in de pittoreske kuststadjes
Otranto en Gallipoli


We leerden er weer enkele
"bloemen" van mensen kennen
waarmee we prachtige momenten
beleefden.

We kregen een geheim cadeautje
van een lieve
italiaanse dame,
een typisch fluitje uit klei.


We hadden te weinig tijd om te winkelen,
hier zag ik wel wat leuks.
't Is 1 van de vele redenen om  
nog eens terug te gaan.

Jammer dat het weer voorbij is,
ze mochten me daar
nog wel een tijdje
 vastkluisteren!

5 opmerkingen:

  1. Dat is nu leuk aan bloggen, klik en ik mag zomaar even proeven van je fantastische reis.
    Dat vastkluisteren daar kan ik inkomen, als ik je foto's zie dan roept er een stemmetje; ik wil op reis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh smelt smelt...een mens zou voor minder verlangen naar vakantie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. *Jaloers*
    Ik hoop dat je ervan genoten hebt en dat je, ondanks dat het met school was, batterijtjes weer opgeladen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen