Leonora in Oostende

maandag 4 april 2016


't Metekindje werd 7, dus mocht ze uitgebreid verwend worden. Zij, met haar nieuwe sweater en kriebels in haar buik, mocht samen met mij "met de trein naar Oostende" voor een dagje quality-time. Onderweg zongen we de bijhorende hit, droogde ze me keer op keer af met "dobble",  kon ik heel af en toe een spelletje uno winnen en trainden we ons geheugen met "ik ga met de trein naar Oostende en neem mee...." - alweer had ik moeite om me te meten met haar. In Oostende namen we de veerboot naar Fort Napoleon waar we samen op zoek gingen naar de geluksvogels die ons aan de praat kregen over wat ons blij, onzeker, bang of gelukkig maakt en hoe we daar mee omgaan. Op het strand zochten we de mooiste schelpen uit, die zij later mag uitdelen aan hen die ze liefheeft. 's Namiddags trokken we naar de Grote Post waar Sébastien Wojdan ons kippenvel bezorgde met zijn riskante show "Marathon", een cross-over van muziek, dans en bloedstollende acrobatie-acts. Daar moesten we wat van bekomen met de zon op ons gezicht, de ruisende golven op de achtergrond en een ijsje in de hand. Even waagden we ons nog aan een ritje met de gocart, die we amper vooruit getrapt kregen. Een dag lang genoten we, lachten we en babbelden we honderduit, het werd een onvergetelijke "meterdag".






Patroon: Leonora Sweater La Maison Victor
(ik maakte bewust een maatje groter, zodat hij wat oversized valt en lang meegaat)
Stof: ik kreeg de trui nog net uit een rest van deze trui.
Strijkapplicatie: Eva Mouton

11 opmerkingen:

  1. Oh, Lies, heerlijk! Dat klinkt als een zalig dagje. En wat is die sweater leuk. Zo'n toffe applicatie! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk...deze onverwachte, virtuele ontmoeting met mijn geboortestad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooh, zo lekker stoer voor die toffe meid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een tofke! Hier is de Leonora DE favo trui van Rikkemie omdat die zo baggie valt. Een tweede in de maak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zo een verwendag voor jouw petekind. Heel leuke dingen die jullie deden. De trui is super en met die leuke applicatie helemaal uniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk dag samen! Ik kan niet wachten tot het zomer is (studieus, hopelijk) en ik zulke tripjes met Liv kan plannen! En "superbraad", wat een heerlijke applicatie is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Cool! Komt precies uit de winkel :-) Leuke strijkapplicatie ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n verwendagjes blijven voor altijd bij :) Superleuk!

    en zo'n toffe trui, die strijkapplicatie is te gek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. die strijkapplicatie!!! cool :-) De sweater ook uiteraard. En dat klinkt echt als een heerlijk dagje uit, wat een super cadeau!!

    BeantwoordenVerwijderen