Sofia

woensdag 25 maart 2015



Toen De Zuster deze weekendtas toonde, smeekte ik haar om een patroontje, want een tas voor een weekendje weg, dat kon ik nog wel gebruiken. Dat patroon viel in september in mijn mailbox, met de vraag of ik het wilde testen. Spek voor mijn bek!


Het was een hele uitdaging, zo een heuse weekendtas met alles erop en eraan. Met de stap-voor-stap aanwijzingen van Annelies klaarde ik de klus. Ik foeterde onderweg wel eens maar dat had meer met mijn naaimachine te maken die op dat moment (weet ik nu) de geest aan het geven was.


Nog even en dan mag hij voor het eerst mee op reis. Naar Berlijn!


donkerblauwe stof: de stoffenvoorraad van mijn moeder
rode stof, voering en ritsen: rommelmarkt
tassenband en fournituren: juffertje uil
patroon: Sofia uit De Tas van Annelies -De Zuster Van


Ook Karla testte Sofia, de kleine versie. Dit is het grote exemplaar.

14 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tas zeg! Het lijkt me echt moeilijk zoiets te maken. Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik beken ... ik ben jaloers ! Jij maakte gewoon nog een knalexemplaar uit De tas van Annelies !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! 't Lijkt me een heel handige tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oké, ik plooi, ik MOET dat boek hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moooi! Wil ik ook!!is deze boek al te koop?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, hij ligt sinds deze week in de boekenwinkel.

      Verwijderen
  6. een geweldige tas om te citytrippen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet naar superdegelijk werk uit! Veel plezier in Berlijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze is echt zalig! Heel mijn ding

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Chique gedaan ... en mooie vooruitzichten!

    BeantwoordenVerwijderen