Nieuwe legging op Fair Wear Friday 6

zaterdag 8 november 2014

Leggings, die stonden hier deze week bovenaan op het menu. Eerder deze week testte ik een patroontje voor Griet, de mini-legging-versie. Voor die foto's laat ik jullie nog even op jullie honger zitten. Vanochtend stikte ik er één voor Jongste. Een poos geleden beloofde ik haar al een nieuwe legging. Het is me volledig onduidelijk waarom ik hier niet sneller aan begon, want een legging maken is peanuts. Met het patroon van deze Roxie-legging van La Maison Victor voor mijn neus had ik in een wip een nieuwe broek voor de jongste puber in huis klaar. Ze is er content mee want ze zit als gegoten.






Fair Wear Friday-gewijs (een dag te laat maar kom, daar doen wij niet moeilijk over) moeten we het  eens over die outfit hebben.
De grijze T-shirt: was eerder van haar zus en daarvoor van het buurmeisje. Derdehands dus: fair enough, denk ik dan.
Het hemd: bracht ik voor haar mee van het geefplein in Westerlo. Waar ik andere kleding die ongebruikt in de kasten lag, weer achterliet voor iemand anders.  Plezant concept zo een geefplein. Zijn jullie daar al eens naartoe geweest?
De broek: maakte ik zelf met patroon Roxie van La maison Victor. De stof kocht ik bij Pauli in Leuven, het is een stevige tricot-stof die erg lijkt op jeans.
De schoenen: de grijze converse all-stars zijn nieuw, niet fair geproduceerd, maar wel super cool. 
Met 3/4 toch echt wel goed bezig, die stoere Jongste.


12 opmerkingen:

  1. Och ja, een legging, da's hier ook iets dat al lang op het lijstje staat, maar dat er maar niet van komt om te maken. Echt stom, want da's inderdaad te simpel om zo lang te laten staan op dat lijstje. :) Stoere outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leukr outfit! Ik moet eens bekijken of zo een geefplein ook in mijn buurt georganiseerd wordt. Lijkt me leuk.
    De legging staat ook op mijn to do lijstje! Moet de stof heel rekkend zijn? Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meestal doen rok/kleedjesloze leggings mij huiveren, maar dit is een superstijlvolle outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een supermooi, klassevol leggingstofje. En wat een leuk idee...een geefplein. Hier hebben we op verschillende plaatsen in de stad geefkasten. Laatst vond ik er een oude Ottobre ;.)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Cool! Ideaal voor die jongste puber van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hippe outfit! En comfy ook zou ik denken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad heel goed bezig! Mijn man heeft hier Roeselare mee het geefplein georganiseerd, gaf echt een heel grote voldoening! Knap de legging!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hou van uw jongste, echt! En ook van u! Maar één ding moet mij van het hart: een legging is geen broek!
    (al valt dat op haar leeftijd minder op dan op de mijne)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ge hebt gelijk en troost u, ik wurm mij echt ook niet meer in een legging hoor! Zij daarentegen kan dat hebben met haar lange dunne benen, en ze draagt tegenwoordig zulke strakke jeansbroeken dat het verschil met een legging amper opvalt - ik zweer het u.

      Verwijderen
  9. hoi
    wat een gave legging.
    het staat je dochter heel goed.
    mvg manuela

    BeantwoordenVerwijderen