Kleer?

zaterdag 16 november 2013


En al "kleer"? "Kleer" voor de volgende 14 dagen? Morgen is het namelijk zover, dan geeft Boomie het startschot van 2 recykleer-weken. Ik naaide als opwarming een tas uit een lievelingsrokje van de Jongste, dat te klein geworden is. Te schoon om weg te gooien met die geborduurde bloemetjes. 


Jongstes voorwaarden: een draagriem die je langer en korter kan maken, een rits bovenaan, extra zakjes binnenin én er moet een boek inpassen. U vraagt, wij naaien, zo gaat dat hier tegenwoordig. Gedaan met de kleurige rokjes waar ik model en stof zorgvuldig voor uitkies, ik heb alleen nog eigenwijs pubergeweld in huis. 


Plezant aan zo'n jeansbroektas zijn de extra zakken aan de buitenkant waar je helemaal niks voor hoeft te doen. Binnenin is de tas gevoerd en heeft ze een ritszakje en gsm-zakje. Eigenlijk had ik nog een rondje moeten topstichen om alles op zijn plaats te houden. Het machien weigerde echter om door al die lagen door te stikken. Dus liet ik het maar zo en nu springt de voering er bovenaan uit. "Niet erg" verzekert Jongste me "zo lijkt het precies of er een vrolijke onderbroek komt piepen" Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.


Ik grabbelde voor dit project bij elkaar: 
een pijp van een oude jeansbroek van mij - voor de draagriem.
een oude riem die te klein was voor Jongste - voor de ringen aan de riem.
restjes stof voor de voering
2 ritsen uit de ritsenbak van de kringwinkel 
het rokje met geborduurde bloemen, uiteraard!

14 opmerkingen:

  1. Leuke tas! Enneh je dochter heeft helemaal gelijk, dat stofje mag er gerust uitpiepen, kek!
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toffe tas! En lol voor de onderbroek :-) Benieuwd of je nog wat uit je mouw gaat schudden de komende 14 dagen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, de piepende onderbroek, goed gezien van de puber. Toffe tas in elk geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijlange nog niet kleer, te grote stapel :)
    Jij bent al goed bezig, altijd origineel zo een tas, leuk ook met de wensen van je puber, ha ha zéér herkenbaar.
    Het ijs is gebroken, geslaagd project.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toffe tas! En die onderbroek, dat is inderdaad goed gezien!
    Ik ben benieuwd naar de komende 14 dagen, de vorige edities waren altijd heel inspirerend. En ik recykleerde zelf ook al wat voor de verkleedkoffer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi, onderbroekenlol! Groot gelijk om iets te maken met dat rokje. Veel te mooi om weg te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet zeker dat uw eigenwijs pubergeweld daar wel heel content mee was !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben ook wel fan van het onderbroek! ;-) Voor recycleren voel ik me zelf nog niet creatief genoeg, maar ik kijk wel benieuwd uit naar jouw creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Whiii, mooie start! Hier ligt ook een stapel te wachten, al maaaaanden, maar de nood is niet hoog genoeg om er iets nieuws van te maken, dus blijft hij gewoon groeien...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap jong!! Ik vond dat piepende voeringske ook onmiddellijk een meerwaarde, al zag ik er niet echt een onderbroek in.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toppie! Dat de voering komt piepen, maakt het extra vrolijk! (ik heb daar ook al problemen mee ondervonden bij het recycleren van jeans en de zakken willen behouden, dat dat soms wat moeilijk wordt met dikke naden) Maar 't is echt een prachtige tas geworden. Uniek exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen