Roodkapje

maandag 7 maart 2011

Gisteren was de schattigste peuter
van het land jarig,
mijn petekindje!
Eergisteren zocht ik
een stofje voor haar uit bij Julija
en ik zette me gisterenochtend
aan het werk om voor
het feestje in de namiddag
als extraatje nog een kleedje voor haar te naaien.

JOT  - of just op tijd
zou dat kleedje klaar zijn
want met behulp van de patroontekentips
van de madame verliep het allemaal vlotjes
een kleedje mét beleg.
 Ze had januari al uitgeroepen tot jurkjesmaand,
JTL - we zijn nu maart,
ik ben nog maar just te laat dus met mijn eerste jurkje.

Een half uur voor we vertrokken was het klaar,
ik had een tijdje geleden nog Janet gekocht
 en wilde het jurkje nog wat pimpen
maar dat plan draaide volledig de mist in
ik zal vast iets fout gedaan hebben want
een deel van de kleur was
wel afgegaan, een deel van de applicatie ook,
en één stuk was helemaal bijeengekrompen,
ik had het dus finaal verknoeid!
Zonder kleedje naar het feestje dus...
Maar na het feestgedruis toog ik terug aan het werk
en camoufleerde de vlek met een applicatie
uit een stukje stof een lintje
Eigenlijk vind ik dit nog beter geslaagd
dan de vorige applicatie en het kleedje
is uiteindelijk toch nog gered!
Moraal van het verhaal is alweer:
zoals onze plaatselijke reggeagroep zingt.
in dit geval: niet opgeven, het is nooit hopeloos
en het valt altijd nog te redden...

7 opmerkingen: