Terug?

zaterdag 28 augustus 2010

Nee, 't is nog verlof, we hoeven nog niet terug naar school,
ik ben volledig in de ontkenningsfase en NEE
ik ben er absoluut nog niet klaar voor
om weer terug te keren naar de drukte,
het geren van school naar hobbyclubs,
naar het op tijd opstaan, eten en vertrekken
hup hup doe eens verder mannen, we moeten gaan
aargh ik mag er niet aan denken...
Maar toch, hoezeer ik het ook ontken,
de kalender wijst me er elke dag op dat het pijnlijk dichterbij komt.
Voor de vakantie kreeg ik een paar lapjes toile-cirée en een versleten pennenzak van een collega.
Ik beloofde haar een nieuwe in ruil.
Een hele vakantie schoof ik deze belofte voor me uit.
Gisterennamiddag heb ik me er toch maar aan gezet en met dat restje toile en een oude kussensloop deze pennenzak gefabriceerd
Ik wil het namelijk niet op mijn geweten hebben: een leerkracht die een schooljaar zonder pennenzak moet beginnen!

4 opmerkingen:

  1. Die pennenzak ziet er wel heel leuk uit!
    En als je eenmaal weer begonnen bent, zal het vast wel mee vallen ;)!
    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met zulke leuke dingen wordt het begin van t schooljaar toch wat mooier en hipper;)Welke patroontje is het, ik maakte me een nieuwe " boekentas" maar met mijn restje stof wil ik graag ook een pennenzak want inderdaad, dan zijn we niet compleet é.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met een super mooi resultaat!!! Leuke stofjes en knap gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je Marjo en Fieve!
    @Leen. Deze keer geen kant en klaar patroontje. Ik nam de versleten kitsch-kitschen pennenzak van mijn collega en ontmantelde die, die had geen voering of afgewerkte rits, wat ik alvast mooier en praktischer zou vinden. De onderdelen tekende ik over en nam miss Stiks handleiding voor de ritszakjes ter hand. Met heel wat gefoefel en gestudeer lukte het me uiteindelijk om tot dit resultaat te komen. Ik probeer het alvast nog eens en als het me goed lukt, leg ik het wel eens uit in een tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen