Wasco

woensdag 9 juni 2010


Hier slingeren al eeuwen oude wascokrijtjes rond in huis, verbannen omdat onze kroost zich er ondertussen echt wel te groot voor voelt, zij doen het met kleurpotloden en fijne stiftjes tegenwoordig. Weggooien dan maar die handel? Of, toch eens samen met de kinderen chunky's maken? Het werd dat laatste en de meiden vonden het een superleuk experiment.

Deze krijtjes hebben de meisjes nog net op tijd "gered" (het eeuwige risico als onze kinderen mee helpen uitsorteren) wegens te leuk:


Iedereen mengde zijn favoriete kleurencombinatie met de rest van de krijtjes...

Dan in de oven ermee, 10 minuutjes wachten, laten afkoelen in de ijskast en
tadaaaaaaa....

Het kan natuurlijk ook met andere vormpjes vooral deze autootjes vind ik super...
Plotseling wil iedereen terug met wasco kleuren...

4 opmerkingen:

  1. Ik ben blij dat jij dat eens getest hebt!
    Want dat staat hier ook op het zomerprogramma!
    Ik heb hartjesvormen. Zou dat ook lukken? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @emma en mona, vast en zeker, dit is echt een makkie, peanuts, piece of cake!!! Bakvormpjes in welke vorm dan ook, vormpjes voor speculazenventen of chocoladevormpjes, ik las ergens eens dat iemand er zelfs vormpjes voor ijsblokjes voor gebruikte (in welke staat die uit de oven kwamen weet ik niet...??) Ik wreef mijn bakvormpjes eerst in met wat olijfolie en de wascokrijtjes floepten er na afkoeling vanzelf uit. Waarschijnlijk zijn wasco's vanzelf vettig genoeg en kleven ze niet in de vormpjes, maar dat risico wilde ik toch niet nemen. Als ik nog eens een voorraad aftandse wasco's kan onderscheppen doen we dit zeker nog eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En wat doe je daar dan mee? Ook gewoon kleuren? Ik heb hier ook nog een hele doos liggen. Van de oudste. Nummer 2 en 3 hebben die zelfs nooit bekeken.
    Goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kleuren hé, je krijgt dan zo'n schoon effect als je de kleurtjes gemengd hebt. Als je ze mooi vindt kan je ze ook gewoon op uw kast zetten...

    BeantwoordenVerwijderen